av David Hyltse | apr 1, 2025 | Nyheter
I dagens digitala landskap är det avgörande för företag att synas online för att nå sina målgrupper och driva försäljning. En effektiv strategi för detta är sökmotoroptimering (SEO), som hjälper webbplatser att rankas högre på Google och därmed öka synligheten. SEO...
av David Hyltse | feb 10, 2025 | Nyheter
Under 2025 är alternativen till Google Analytics (GA) särskilt relevanta för företag som söker mer integritetsvänliga lösningar, behöver avancerade anpassningar eller vill arbeta med verktyg som är anpassade för nya dataskyddsregler. Här är några av de mest...
av David Hyltse | dec 22, 2024 | Nyheter
Webbanalys är en central del av digital framgång, och inför 2025 finns flera viktiga aspekter att hålla ögonen på för att optimera prestanda, användarupplevelse och affärsmål. Här är de viktigaste sakerna att fokusera på: 1. Användarcentrerad Dataanalys...
av David Hyltse | mar 28, 2024 | Nyheter
I takt med att digitala landskapet utvecklas blir webbanalys alltmer sofistikerat. Här är några nyckelområden som du bör fokusera på när det gäller webbanalys 2024: Användarbeteende och Kundresan: Fokus ligger på att förstå hela kundresan, från första interaktionen...
av David Hyltse | feb 5, 2024 | Nyheter
Som annonsör med Google Ads kan införandet av EU:s Digital Markets Act (DMA) innebära flera potentiella förändringar och möjligheter. Här är några sätt DMA kan påverka dig: Större Marknadsdiversifiering: DMA syftar till att öppna digitala marknader för större...
av David Hyltse | okt 19, 2023 | Nyheter
Att börja med webbanalys kan verka överväldigande, men det är en viktig process för att förstå och förbättra din webbplats. Här är en steg-för-steg-guide för nybörjare: Förstå Grundläggande Begrepp: Webbanalys: Det är processen att samla, mäta och analysera webbdata...
av David Hyltse | jul 1, 2023 | Nyheter
AI kommer sannolikt att ha en betydande inverkan på webbanalys under 2023 och det närmsta året framöver. Här är några sätt på vilka AI kan påverka webbanalys: Avancerad dataanalys: AI-baserade analysverktyg kan hjälpa till att analysera och förstå stora datamängder...
av David Hyltse | mar 3, 2023 | Nyheter
Webbanalys handlar om veta vad man gör på webben, så också 2023. En webbanalys kan ge förklaringar till vad som händer på en sajt, och hur besökare använder webbplatsen.Universal Analytics ersätts av Google Analytics 4 under 2023Det innebär ett nytt sätt att jobba med...
av David Hyltse | jul 19, 2022 | Nyheter
Tidigare i år annonserade Google Analytics att spårningskoden Universal Analytics kommer sluta mäta statistik den 1 juli 2023. Koden kommer i stället ersättas av spårningskoden Google Analytics 4 (GA4). Förändringen påverkar alla sajter som använder Google...
av David Hyltse | feb 8, 2022 | Nyheter
Här har vi samlat några tips för webbanalys med Google Analytics. Dock kanske inte alla tipsen är alldeles enkla. Grundläggande är att försöka komma igång och sedan känna sig fram. 1. Hur samlas informationen in till Google Analytics? Man spårar aktiviteter, besökare...